معرفی خدمات پانچ CNC در مشهد

 

خدمات پانچ CNC در مشهد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات صنعتی، شاهد ارائه خدمات کارآمد و مفیدی در صنایع گوناگون هستیم. دستگاه پانچ فلزات به عنوان یکی از بهترین ابزارآلات در صنعت فلز کاری شناخته می شود. با استفاده از این دستگاه می توان سوراخ کاری و ایجاد حفره یا برجستگی را در ورقه های فلزی، به آسانی و با دقت بالا انجام داد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی دستگاه پانچ CNC، نحوه عملکرد دستگاه، بیان مزایای آن و همچنین به بررسی کامل خدمات پانچ CNC در مشهد بپردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره پانچ CNC هستید به صفحه دستگاه پانچ CNC مراجعه بفرمائید.

دستگاه پانچ CNC چیست؟

واژه پانچ در واقع به معنای سوراخ کردن ورق های فلزی و همچنین ایجاد فرم های دلخواه و خم کاری بر روی ورق هایی از فلزات می باشد. در واقع می توان گفت که پانچ ورق با دستگاه CNC یک فرآیند شکل ‌دهی به فلزات است که توسط پرس CNC انجام می شود. یک نمونه از خدمات دستگاه پانچ  CNC این است که افراد می توانند با استفاده از یک پرس پانچ، به قطعه فلزی فشار وارد کرده و سپس به قطعه فرم دلخواه را می دهند.

دستگاه پانچ سی ان سی (CNC) می تواند ورق های فلزی گوناگونی را پانچ کند. برخی از این ورق های فلزی عبارتند از: ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق آلومینیوم و ورق استیل. همچنین توجه داشته باشید که ورق های پانچ شده در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند و هر یک از آن ها کاربرد مخصوص به خود را دارد.

اگر قصد ایجاد اشکال سخت و پیچیده در ورقه های فلزی را دارید، باید از چندین پانچ های و ضربه های مجزا استفاده نمایید. در ادامه کارشناسان متخصص ما در مجموعه صنایع خم و برش نوقابی، برخی از مهمترین خدمات دستگاه CNC در مشهد را ذکر نموده اند.

نحوه عملکرد دستگاه پانچ CNC

دستگاه پانچ CNC برای انجام فرآیند پانچ، دستورات مورد نیاز را از رایانه می گیرد. در اولین مرحله می بایست طرح مورد نظر، توسط نرم افزار های  AutoCad یا CAM طراحی شود و سپس جهت برش به دستگاه تحویل داده شود. در مرحله بعدی برای پانچ ورقه های فلزی می توان با بهره گیری از ابزار های موجود در این دستگاه، ورقه فلزی را در جهت X و Y حرکت داد تا نقاط مد نظر به صورت دقیق و حساب شده در زیر قطعه پانچ سی ان سی سی ان سی قرار بگیرد و عملیات برش انجام شود.

دستگاه پانچ CNC صنایع خم و برش نوقابی

دستگاه پانچ CNC یورومک ایتالیایی به صورت اتوماتیک می باشد و کاربرد بیشتری نسبت به دستی دارد. سوراخ هایی که توسط این دستگاه ایجاد می شود بسیار تمیز و از دقت بالایی برخوردار می باشد. به دلیل سرعت بالایی که دارد باعث می شود تا حجم زیادی از ورق ها فرم دهی و سوراخکاری شوند و زمان کمی را به خود اختصاص دهد. همچنین دستگاه پانچ از تولید ضایعات نیز جلوگیری می کند.

مزایا دستگاه پانچ CNC

پانچ ورقه های فلزی با دستگاه سی ان سی دارای مزایا و ویژگی های مثبتی می باشد، که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دارای دقت بسیار بالا نسبت به پانچ دستی
  • برخورداری از قابلیت پانچ انواع ورقه های فلزی
  • طراحی اشکال بسیار پیچیده و سه بعدی
  • دارای سرعت بالا در انجام عملیات
  • امکان ایجاد حکاکی و برش همزمان بر روی ورقه
  • تولید کننده کمترین ضایعات متریال نسبت به سایر دستگاه ها
  • و ...

نحوه کار دستگاه پانچ CNC یورومک

جهت استفاده از این دستگاه ، ابتدا طرح مورد نظر داخل نرم افزار اتوکد (Autocad) طراحی می شود. سپس به دستگاه پانچ وارد می شود. جهت انجام پانچ بر روی فلزات ، بازو های دستگاه ، صفحه یا همان شیت های فلزی را در جهت محور افقی و عمودی حرکت می دهند تا زمانی که برای کات کردن ، در زیر رام قرار گیرد.

مشخصات دستگاه پانچ CNC صنایع خم و برش نوقابی

نام و مدل دستگاه: Euromac Flex 12(ایتالیا)

عملکرد دستگاه: شکل دادن (فرم دهی) ، سوراخکاری

ضخامت ورق: 3 میلی متر

ابعاد: 5* 1.25 متر

دقت برش: 0.01 میلی متر

امکان برش: فولاد، استیل، مس، برنج، آلومینیوم ، روی

دارا بودن ریپوزیشن در محور طولی

دارای تارت ابزار Single 6 عدد و Multitools 6 که در هر مولتی تولز امکان استقرار 36 ابزار می باشد.

دارای ۲ ، استیشن Outo index که با بهره گیری از آن می توان با هر زاویه ای برش را انجام داد.

با ابزارهای خاص امکان امباس ، فرم ، حک و برش را نیز انجام داد.

سخن نهایی

با توجه به موارد بیان شده قطعا به اهمیت و کاربرد بسیار بالای دستگاه CNC  پی بردید. صنایع خم و برش نوقابی با بهره گیری از این نوع دستگاه سازنده، در تلاش است تا بهترین خدمات پانچ CNC در مشهد را به کارفرمایان محترم خود ارائه دهد. کارشناسان متخصص و مجرب نوقابی همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود می توانید با مجموعه ما به شماره  7- 05135412305 تماس حاصل فرمایید.