معرفی خدمات جوشکاری لیزر در مشهد

 

خدمات جوشکاری لیزر در مشهد

در مطلب پیش رویتان قصد داریم ضمن معرفی خدمات جوشکاری لیزر در مشهد، مشخصات دستگاه جوش که شامل جوشکاری لیزر، جوشکاری co2، جوشکاری آرگون و جوشکاری برق میباشد را با دید تخصصی و موشکافانه‌ای شرح دهیم. در راستای تکمیل فرایند ساخت قطعه‌های مختلف، مجموعه ما خدمات جوشکاری را با بالاترین سطح کیفیت و دقتی مثال زدنی ارائه می‌دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه کار با مجموعه ما بیشتر آشنا شوید و بتوانید با اطمینان خاطر خدمات جوشکاری خود را به افراد متخصص تیم ما بسپارید.

به جرات می‌توان گفت که خدمات جوشکاری لیزر در مشهد، ویژگی‌های زیر را تضمین می‌کند: کیفیت و زیبایی ظاهری فوق العاده، استحکام بسیار بالای قطعه مورد نظر پس از فرایند جوشکاری، کاهش چشمگیر اعوجاجات و نواقص در قطعه جوش شده و در نهایت جوش انواع فلزات آهنی و غیرآهنی مانند استیل و آلومینیوم. تیم ما با تکیه بر سال‌ها سابقه درخشان خود توام با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب، کار آزموده و متخصص، همواره در کسب رضایتمندی مشتریان ارائه خدمات مطلوب‌تر گام برداشته است.

خدمات جوشکاری لیزر 

پیش از اینکه به شرح و تفصیل خدمات جوشکاری لیزر در مشهد بپردازیم لازم می‌دانیم تا شما مخاطبان محترم را با جوشکاری لیزری آشنا نماییم. جوشکاری لیزری به روشی از اتصال ذوبی اطلاق می‌گردد که در آن به دلیل اینکه گرمای ورودی کم است، برای اتصال انواع فلزات علی الخصوص قطعاتی که به انرژی ورودی حساس هستند مثل ورقه‌های نازک فولادی روشی مفید و سودمند به شمار می‌رود. از اصلی‌ترین مشخصه‌ها و ویژگی‌های جوشکاری لیزری می‌توان به اتصال قطعات غیر همجنس اشاره کرد؛ پر واضح است که قطعات غیر همجنس نقطه ذوب‌های بسیار متفاوتی دارند؛ اما طی فرایند جوشکاری لیزری اتصال این قطعات میسر گردیده ضمن اینکه سرعت و دقت کار با کنترل پذیری بالایی صورت می‌گیرد.

شرکت ما به عنوان یکی از معتبرترین خدمات جوشکاری لیزر در مشهد آمادگی ارائه انواع مشاوره‌های فنی، تخصصی و همچنین خدمات صنعتی و تحقیقاتی در حوزه انواع جوشکاری قطعات مختلف را دارد. لازم به ذکر است که جوشکاری لیزری معمولاً بدون استفاده از سیم پرکن صورت می‌گیرد؛ و فرایند کار به این صورت است که همزمان با تابش لیزر، لبه طرفین اتصال ذوب شده و یک حوضچه جوش مشترک شکل می‌گیرد. آنچه که باعث تفاوت و تمایز جوشکاری لیزری با جوشکاری معمولی شده است این است که ابعاد حوضچه جوش مشترک به دلیل چگالی بالای انرژی لیزر بسیار کوچکتر است و از ایجاد اعوجاجات جلوگیری به عمل می‌آید.

مزایا خدمات جوشکاری لیزر

  • سرعت بسیار بالا
  • دقت و تمیزی در خروجی کار
  • استفاده از صنایع مختلف

مشخصات دستگاه جوش لیزری

مسلماً دستگاه جوش یکی از اصلی‌ترین پارامترها و ابزارآلات خدمات جوشکاری لیزر در مشهد به شمار می‌رود. در این بخش از مقاله می‌خواهیم بدانیم مشخصات دستگاه جوش لیزری چیست؟! به طور کلی دستگاه‌های جوش لیزری را بر حسب نوع جوشکاری که انجام می‌دهند، می‌توان به دو گروه دستگاه جوش پیوسته و دستگاه نقطه جوش لیزری دسته‌بندی کرد. دستگاه جوش پیوسته همانطور که از نامش برمی‌آید اشعه‌های لیزر را به شکل کاملاً به هم پیوسته در سطح قطعات می‌تاباند؛ مشخصات این دستگاه جوش تا حدودی با دستگاه‌های جوش قوس الکتریکی شباهت دارد.

از مشخصات دستگاه جوش نقطه لیزری می‌توان به این مسئله اشاره کرد که اشعه‌های لیزر را به شکل پالس به پالس به سطح قطعات فلزی یا غیر فلزی می‌تاباند. استفاده از هر یک از دستگاه‌های جوش لیزری مزایا و معایب مختص به خود را دارد؛ به عنوان مثال در صورت استفاده از دستگاه جوش نقطه لیزری، از آنجا که فرایند ذوب و انجماد با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود لذا شما نیازی به استفاده از گاز محافظ نخواهید داشت.

مشخصات دستگاه جوش co2

همانطور که در قسمت مقدمه کار اشاره شد خدمات جوشکاری لیزر در مشهد بسیار گسترده است که جوشکاری co2 یکی از انواع مختلف آن است. از اصلی‌ترین مشخصات دستگاه جوش co2 می‌توان به چند بخشی بودن آن اشاره کرد. به این منظور که این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است؛ و در صورتی چرخه و پروسه جوشکاری با موفقیت طی می‌شود که هر یک از این اجزا وظایف خود را به درستی انجام دهند.

چند نمونه از اجزا و مشخصات دستگاه جوش co2 عبارتند از: تفنگ میگ یا اسلحه جوش، مخزن سیم جوش، سیلندر گاز و گیره اتصال. تفنگ میگ مربوط به بخش پایانی جوشکاری می‌شود و بین سیم جوش و جریان جوشکاری اتصال را برقرار می‌کند. منظور از سیم جوش در این مدل از جوشکاری ماده‌ای است که از آن برای پر کردن خلأ استفاده می‌شود که می‌تواند بر پایه فلز و یا شبه فلز باشد. در حقیقت می‌توان گفت که در این مدل از جوشکاری، سیم جوش نقش الکترود را ایفا می‌کند. دلیل استفاده از سیلندر گاز در جوشکاری co۲ ایجاد لایه‌های محافظ و تامین گاز موجود برای جوشکاری است. برای تسهیل عملیات جوشکاری از گیره اتصال جهت برقراری مدار بین اجزا استفاده می‌کنیم.

مشخصات دستگاه جوش آرگون

یکی دیگر از انواع مختلف جوشکاری که توسط خدمات جوشکاری لیزر در مشهد انجام می‌شود، جوشکاری آرگون نام دارد. این نوع از جوشکاری دستگاه‌های مختص به خود را دارد که در ادامه مشخصات دستگاه جوش آرگون در دو مدل ۲۱۴۰ و ۲۱۴۱ را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. دستگاه ۲۱۴۰ قابلیت نصب الکترو اسلگ را دارد ضمن اینکه میتوانیم به وسیله آن الکترود دستی را نیز انجام دهیم؛ روی این دستگاه کلید تنظیم پالس جریان‌های خروجی تعبیه شده است و به طور کلی برای جوشکاری‌های ظریف فلزات حساس در ضخامت‌های پایین بسیار مناسب است.

از مشخصات دستگاه جوش آرگون مدل ۲۱۴۱ این است که به تورچ آب خنک مجهز است ضمن اینکه قابلیت جوشکاری با جریان‌های دی سی و ای سی را نیز دارد. این دستگاه مجهز به سیستم تنظیمات پیشرفته آمپر خروجی و همچنین سیستم فرکانس بالا می‌باشد. مشخصه‌های این دستگاه آن را برای جوشکاری انواع فلزات حساس و آلومینیوم بسیار مناسب کرده است. البته توجه داشته باشید که دستگاه‌های تخصصی که در حوزه جوشکاری آرگون به کار گرفته می‌شوند تنها به این دو مدل محدود نمی‌گردد. از آنجا که نام بردن از تمامی مدل‌ها از حوصله بحث ما خارج از لذا به معرفی همین دو مدل اکتفا خواهیم کرد.

مشخصات دستگاه جوشکاری برق

جوشکاری برق و معرفی مشخصات دستگاه جوشکاری برق آخرین بحث ما از معرفی خدمات جوشکاری لیزر در مشهد خواهد بود. لوازم و تجهیزاتی که در جوشکاری برق به کار گرفته می‌شوند برخی مربوط به روش کار جوشکاری بوده و برخی دیگر صرفاً برای تضمین ایمنی و محافظت حین کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه جوش، کابل جوش، انبر جوش،الکترود، لباس محافظ، ماسک جوشکاری و چکش از جمله این ابزار آلات هستند.

می‌توان گفت که مهمترین و اولین وسیله برای انجام جوش برق، دستگاه جوش است. از مشخصات دستگاه جوشکاری برق این است که با جریان‌های برق شهری کار کرده و ورودی و خروجی آن بر حسب آمپر مشخص خواهد شد. ترانزیستورهای تعبیه شده در داخل دستگاه وظیفه کنترل جریان خروجی را بر عهده دارند. به طور کلی می‌توان گفت که دستگاه جوش وظیفه دارد برای ایجاد حرارت و گرما جهت ذوب، جریان برق را کنترل و هدایت کند.

سخن پایانی و بحث و نتیجه‌گیری آخر!

در طول این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی خدمات جوشکاری لیزر در مشهد، شما را با جوشکاری لیزری، جوشکاری co2، جوشکاری آرگون و جوشکاری برق آشنا کنیم. مشخصات دستگاه جوش در هر یک از روش‌های فوق را عنوان کردیم. با این حال اگر فکر می‌کنید که در این زمینه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره‌های تخصصی‌تری دارید توصیه می‌کنیم با همکاران ما در تماس باشید.

شرکت ما به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین ارائه دهندگان انواع دستگاه جوش در سراسر کشور شناخته شده است؛ که با کیفیت‌ترین و به روزترین دستگاه‌ها را مطابق با آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز در دنیا ارائه می‌دهیم. علاوه بر همه این موارد تیم فنی مهندسی ما در تمامی مراحل اعم از نصب و راه‌اندازی تا پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در سراسر کشور هستیم.