صنایع خم و برش نوقابی

12/02/1402 نویسنده : مدیر سایت
431 0 0

فلزات صنعتی پرکاربرد ویژه

فلزات صنعتی اجزای ضروری جامعه مدرن هستند که کاربرد های وسیعی در صنایع مختلف دارند. این فلزات به دلیل خواص و ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد شان ارزش بالایی دارند که آنها را برای اهداف ساخت و ساز و غیره ایده آل می کند. در این مقاله به بررسی برخی از متداول ترین فلزات صنعتی و کاربرد های آنها می پردازیم.

10/02/1402 نویسنده : مدیر سایت
531 0 0

خمکاری چیست؟ ویژه

خمکاری ورق فلزی یکی از پرکاربردترین عملیات در صنعت نیز می باشد و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. خمش به طور کلی فرآیند تغییر شکل ظاهری فلزات است و این تغییرات دارای درجه، زاویه و خط خمش می باشد.

17/02/1402 نویسنده : مدیر سایت
496 0 0

تفاوت پرس برک CNC با هیدرولیک و دستی ویژه

CNC مخفف Computer Numerical Control است ، به این معنی که دستگاه از طریق یک برنامه کامپیوتری که حرکت پرس را کنترل می کند ، کار می کند. این امکان ، خم شدن دقیق و ثابت ورق های فلزی را فراهم می کند. پرس برک هیدرولیک از فشار هیدرولیک برای اعمال نیرو به ورق های فلزی و خم کردن آنها استفاده می کند. به صورت دستی یا از طریق کنترل پنل کار می کند. پرس برک دستی ، همانطور که از نام آن پیداست ، کاملاً با دست عمل می کند و برای خم کردن ورق های فلزی به تلاش فیزیکی نیاز دارد.

19/02/1402 نویسنده : مدیر سایت
583 0 0

انواع روش های خمکاری لوله ویژه

خم شدن لوله به فرآیند شکل دادن لوله ها به زاویه خاصی اشاره دارد. از طرف دیگر پروفیل های فلزی به میله های فلزی اطلاق می شود که شکل مقطع خاصی مانند مربع ، مستطیل یا دایره دارند. اصول خمش لوله شامل درک خواص مواد خم شده ، مانند استحکام و کشش آن ، و همچنین قطر و ضخامت لوله است. عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: زاویه یا شعاع خم مورد نظر ، نوع دستگاه یا ابزار خم کن مورد استفاده و میزان نیروی مورد نیاز برای رسیدن به خم مطلوب می باشد.

20/04/1402 نویسنده : مدیر سایت
460 0 0

آشنایی با اصول خمکاری ورق فولادی ویژه

خمکاری ورق در ایران، دارای قدمت و سابقه زیادی می باشد. عموما افراد با شنیدن واژه خمکاری ورق با سوالاتی در ذهن شان رو به رو می شوند. خمکاری ورق به چه معناست؟ اصول خمکاری ورق فولادی چیست؟ بهترین روش های خمکاری کدامند؟ چگونه می توان میزان خم شدن ورق فولادی را محاسبه نمود؟ با چه دستگاهی عملیات خمکاری ورق فلزی و لوله صورت می پذیرد؟